Blog en nieuws



« ga terug

10 tips voor het organiseren van een onvergetelijk bedrijfsfeest!



Met de feestdagen in zicht zijn veel personeelsverenigingen alweer druk met Sinterklaas, kerstviering en het eindejaarsfeest/nieuwjaarsinstuif. Als ervaringsdeskundige geven wij jullie graag 10 tips voor een succesvol bedrijfsfeest: 

Tip 1: Maak een knusse indeling
Pas de grootte van de feestlocatie altijd aan op het aantal gasten. Als je met 50 man in een enorme sporthal staat zorgt dat voor lege ruimtes. Hoe dichter men bij elkaar zit of staat, hoe gezelliger het wordt. Sla alleen niet te ver door. Hou wel rekening met de comfortzone van de gasten. Op elkaars lip staan wekt juist weer irritatie op.

Tip 2: Overleg met de DJ/Band
Muziekvoorkeuren kunnen een feest maken of breken. Stem goed af wat de gewenste muziekstijlen zijn. Vertrouw daarbij op hun deskundigheid en dat de gegeven informatie wordt verwerkt in hun repertoire. Zijn er eventueel nog speeches en/of toneelstukjes die gedaan moeten worden? Informeer dan ook de DJ/Band hierover. Zij hebben de microfoon en kunnen wellicht de speech of stukje begeleiden met enige vocale noten.   

 

Tip 3: Een alcoholische versnapering doet wonderen
Het lijkt een cliché maar de gemiddelde Nederlander heeft nou eenmaal een paar slokken nodig voordat hij of zij een beetje los komt. Verwacht dus niet dat als je gasten net binnen komen, dat zij direct uit hun dak gaan. Geef het tijd en geef bij binnenkomst een lekker welkomstdrankje om op gang te komen.

Tip 4: Regel een dansvloer

Creëer altijd een plek waar je gasten kunnen dansen! Het liefst een dansvloer dicht bij de DJ of band. Zet dus niet de hele zaal vol met statafels. Maak het wat schemerig. Teveel licht zorgt voor een kille ambiance waar mensen minder snel te porren zijn hun dansskills te vertonen.

Tip 5: De volgorde
Zijn er meerdere DJ's/Bands die hun kunstjes komen vertonen? Let er dan op dat zij onderling goed de volgorde hebben afgestemd. Het is namelijk van evident belang dat de overgang van de artiesten vlekkeloos verloopt zonder dat er ruis ontstaat door onvoldoende technische afstemming tussen de partijen.

Tip 6: Zorg ook voor een rustige ruimte
Er zijn altijd mensen die vinden dat de muziek te hard staat. Muziek hoort immers op een feest en dan wordt vaak niet op een decibelletje meer of minder gekeken. Zorg dus voor een rustige ruimte waar mensen een normaal gesprekje kunnen voeren. Daarnaast is het altijd goed om met de DJ of band af te spreken wat een gewenst volumeniveau is. Tal van feestlocaties hebben tegenwoordig de beschikking over een decibelmeter. Houd deze dan ook goed in de gaten. Zo voorkom je problemen met de locatie en zorg je er voor dat het volume op een niveau is dat mensen lekker kunnen dansen zonder gehoorschade.

Tip 7: Hapjes/snacks
Natuurlijk deelt het enorm mee in de feestvreugde als je je gasten gedurende de avond trakteert op lekkere hapjes. Zorg er alleen voor dat de hapjes handzaam zijn. Het is lastig dansen met een zak patat met een klodder mayonaise of dampende kom soep in de hand. Een bitterbal daarentegen lust vrijwel iedereen en is erg handzaam. Wat je ook kunt afspreken is dat er een bepaalde hoek/ruimte is waar je de versnaperingen plaatst. Zodoende kunnen de mensen zelf hun snacks halen. En we weten allemaal van dansen krijg je honger.

Tip 8: Een presentatie is zo gegeven
Wil je graag nieuwe ontwikkelingen presenteren aan je collega’s en werknemers? Dan is een beamer, met daarop een presentatie of filmpje, een uitgelezen mogelijkheid om ieders aandacht te trekken. Test dit wel goed van tevoren. Het staat uitermate knullig als alle ogen op de beamer gericht staan en het gaat mis. Laat de audio bij voorkeur lopen via de geluidsinstallatie van de DJ/Band of via de geluidsapperatuur van de locatie.

Tip 9: Het vervoer terug
Misschien wel het allerbelangrijkste; Zorg ervoor dat er een voldoende BOB's aanwezig zijn onder de gasten of dat er op tijd een touringcar of taxi’s besteld worden. Het zou toch traumatisch zijn als er na zo'n spetterend personeelsfeest iets gebeurt in het verkeer met een of meer van uw collega's.

Glaasje op = Laat je rijden.

Tip 10: Last but not least
Vergeet niet te genieten! Een schitterend personeelsfeest is zo voorbij, immers time flies when you're having fun.

Binnenkort een personeelsfeest organiseren? Wij hebben een aantal locaties en organisaties voor je uitgelicht: 


PV-Magazine

In juni komt de nieuwe PV-Magazine glossy uit en staat weer boordevol informatie over bedrijfsfeesten en uitjes. Inmiddels gebruiken meer dan 8.200 personeelsvereniging in Nederland het PV-Magazine ter inspiratie voor hun bedrijfsfeest.

Ook het PV-magazine ontvangen?